Jatkuva oppiminen opettajana

Jatkuva oppiminen opettajana

Opettaja on monialainen oman substanssialansa osaaja sekä pedagogisesti taitava osaamisen välittäjä. Oma substanssiala yhdistettynä pedagogiseen osaamiseen edellyttää ammatilliselta opettajalta oman osaamisen kehittämistä ja uudistamista koko työuran aikana.

Osaamisen kehittämisen resursseja

Civil, T., & Hummelin, K. (2024). Opettajan ja opettajaopiskelijan näkemyksiä opettajana kehittymisestä. HAMK Unlimited Journal. https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe20241212102261

Kilja, P., & Mäntykangas, U. (2024). Ammatillisten opettajien kaksoisammatillisuus jatkuvan oppimisen lähtökohtana. Oamk Journal (27). Oulun ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe202402278973

Kilja, P., & Mäntykangas, U. (2024). Ammatillisten opettajien työ muutoksessa. Oamk Journal (48). Oulun ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024042923097

Kilja, P., & Mäntykangas, U. (2024). Ammatillisen opettajan menestyksen avaimet: jatkuva ja kestävä oppiminen. Oamk Journal (68). Oulun ammattikorkeakoulu. http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2024060545405

Valtionneuvosto. (2023). Yhdessä jatkuvaa oppimista uudistamassa: Jatkuvan oppimisen uudistus -hankkeen loppuraportti.  Valtioneuvoston julkaisuja 2023:1. https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/164674/VN_2023_11.pdf?sequence=1&isAllowed=y 

Lisämateriaalia

Jatkuva oppiminen – OKM – Opetus- ja kulttuuriministeriö

Jatkuva oppiminen | Rakennerahastot

Jatkuva oppiminen – Työ- ja elinkeinoministeriö

 


Resurssin ylläpitäjä(t): Ulla Mäntykangas & Tiiu Tenno

Sivu päivitetty 20.03.2025 13:10